Xisco Campos lämnar RCD Mallorcas tränarstab och blir ny huvudtränare för Gimnàstic de Tarragona.
Kom till staben 2024
Campos anslöt till Mallorcas förstastab 2024, då laget leddes av Jagoba Arrasate. Dessförinnan hade han varit assisterande tränare till Gustavo Siviero i Mallorca B.
Som spelare fostrades Campos i RCD Mallorca och återvände till klubben 2017 efter perioder i bland annat Levante B, Écija Balompié, Real Murcia, CD Castellón, Ponferradina och Nàstic.
Ny roll i Tarragona
När han återvände som spelare låg Mallorca i Segunda B. Campos var senare kapten i laget som tog två raka uppflyttningar till Primera División, innan han gick vidare till Pontevedra och Zamora och avslutade spelarkarriären 2022.