Luis García Fernández blir ny tränare för RCD Mallorca och kliver in med ett kontrakt som sträcker sig till sommaren 2027. Klubben har även en möjlighet att förlänga samarbetet med ytterligare ett år.
Kommer från Las Palmas
García ledde UD Las Palmas under säsongen 2025/26. Tidigare har han haft tränaruppdrag i Qatars landslagsorganisation och i RCD Espanyol, där han arbetade med laget i både första- och andradivisionen.
Han har också en tidigare koppling till Mallorca från spelarkarriären, då han representerade klubben säsongen 2004/05. Som spelare var han landslagsman för Spanien och tillhörde bland annat Oviedo, Real Madrid, Real Murcia, Espanyol, Real Zaragoza, Tigres UANL och KAS Eupen.